Lielākā Autoskola Latvijā

No mazas autoskolas Cēsīs līdz lielākajai Latvijā – autoskola EINŠTEINS

Autoskolas "Einšteins" vadītājs Edgars Bērziņš dalās ar personīgās pieredzes veiksmes stāstu uzņēmējdarbībā.

2019. gada vasarā autoskola EINŠTEINS atzīmēja savu 10. dzimšanas dienu. Jubilejas svinībās Cēsīs pulcējās 120 autoskolas darbinieki un instruktori no sešām filiālēm Rīgā, Cēsīs, Valmierā, Siguldā, Smiltenē un Mālpilī, kā arī autoskolas EINŠTEINS tuvākie draugi un sadarbības partneri. Skan neticami, vai ne? "Patiesībā viss ir iespējams, ja vien to no sirds vēlies un dari. Uzņemties risku un nebaidīties - to nedrīkst pazaudēt neviens, kurš vēlas uzsākt uzņēmējdarbību Latvijā," tā norāda autoskolas EINŠTEINS vadītājs Edgars Bērziņš. Šo 10 gadu laikā EINŠTEINS komandai ir nācies pārkāpt daudz robežu un lauzt stereotipus konkurentu vidū. 

Kā radās ideja par sava uzņēmuma veidošanu?

Pirms 10 gadiem atgriezos Latvijā, lai kļūtu par savas laimes kalēju šeit, savā dzimtenē. Pavisam droši varu apgalvot, ka Anglija nav nekāda laimes zeme, kur nauda birst no debesīm un visi skrien Tev pakaļ, lai piedāvātu darbu. Pavadīju tur krietnu laiku, smagi strādājot, bet - vai tas tiešām būtu jādara jaunietim, kurš būtu spējīgs pasaulei dot krietni vairāk? Noteikti nē! Atstāju ogu šķirošanu citiem un atgriezos atpakaļ savās dzimtajās Cēsīs. 2009. gadā, būdams vēl jauns un nepieredzējis, tāds, kuram nav ne milzu starta kapitāla, ne pieredzes uzņēmējdarbībā, atvēru pirmo Autoskolas EINŠTEINS filiāli Cēsīs un kļuvu par jaunāko autoskolas īpašnieku Latvijā. 

Kāpēc izvēlējies veidot autoskolu?

Pirms vairākiem gadiem arī es uzdotu šo jautājumu pats sev, jo tomēr tā ir visai specifiska nozare. Šodien es varu apgalvot, ka tas bija viens no maniem labākajiem lēmumiem mūžā. Es skatījos apkārt, vēroju savu pilsētu, cilvēkus, un galvā bija tikai viena doma - kā šeit trūkst? Ko es varu dot savai pilsētai un tās iedzīvotājiem? Ņemot vērā, ka manā ģimenes lokā autoskolas tēma nebija sveša, tad, iespējams, tieši tas mani pamudināja uzsākt riskantu, taču ļoti aizraujošu ceļu pretī uzņēmējdarbībai šajā lauciņā.

Kādi bija galvenie šķēršļi, ar ko saskāries, veidojot autoskolu Cēsīs?

Daudzi neticēja maniem spēkiem, kad paziņoju, ka veidošu autoskolu, bet tieši tā bija mana lielākā motivācija. Sākumā šķitu smieklīgs arī saviem konkurentiem, taču tad es sāku lauzt stereotipus par to, ka autoskolu var vadīt tikai gados pieredzējuši uzņēmēji. Neņēmu vērā aizspriedumus un it nemaz nedomāju apstāties. Es skaidri zināju, uz ko eju.

Pirmās apmācību telpas bija pavisam necilā vietā, kur varēja uzņemt vien 15 audzēkņus. Sākums nebija spožs, bija grūti, un uz brīdi pat šķita, ka es vairs nesaprotu, ko daru. Bet vai mani tas satrauca? Nē. Es nepadevos un turpināju ceļu uz nosprausto mērķi.

Autoskola EINŠTEINS - kāpēc šāds nosaukums?

Uzņēmuma kodols ir identitāte, un tajā nedrīkst kļūdīties. Tai ir jābūt perfektai. Viens no galvenajiem identitātes atzariem ir uzņēmuma nosaukums. Man ir lielisks ceļa biedrs un bērnības nepatikšanu atbalstītājs Lauris. Ne velti saka, ka dzīvē katram cilvēkam ir sava loma. Viņa loma nebija tikai radīt nepatikšanas bērnībā kopā ar mani, bet arī veidot autoskolas nosaukumu. Pēc gara pārdomu brīža radās visai filozofisks nosaukums - Einšteins. Šodien lieku jautājumu nav, Latvijā visiem šis nosaukums jau ir zināms, taču toreiz.. Toreiz mēs nonācām pie visai laba pamatojuma šim identitātes atzaram. Kas ir pats svarīgākais? Kas jāatceras ikvienam autovadītājam? Braukt ar prātu! Viss ir loģiski. Uz ceļa Tu neesi un nekad nebūsi viens. Katru savu darbību pakļaujot kādam citam. Pārgalvība un bezatbildība neiet roku rokā ar satiksmi. Tieši tādēļ – EINŠTEINS. Tieši tādēļ – PRĀTĪGA AUTOSKOLA PRĀTĪGIEM CILVĒKIEM.

Kādi bija uzņēmējdarbības pirmsākumi?

Pats veidoju pirmās reklāmas skrejlapas, drukāju, griezu un metu cēsniekiem pastkastītēs. Jā, es biju pastnieks un tas bija sasodīti forši, jo darīju to, kas manai sirdij lika gavilēt no prieka.  Toreiz sociālie mediji nebija populāri, lielākā daļa no tiem, kas mums ir pieejami mūsdienās, pat nepastāvēja. Nē, es nedzīvoju dinozauru laikmetā, neticēsiet, bet tas bija vien pirms dažiem gadiem. Viens no labākajiem veidiem, kā piekļūt saviem potenciālajiem klientiem, bija laikraksti vai taustāma formāta reklāma, kas nonāk klientam tieši rokās.

Atceros, ka, lai samaksātu pasniedzējam algu par pirmo novadīto grupu, man bija nepieciešams naudu aizņemties no mīļās vecmāmiņas, kura vienmēr mani atbalstīja un ticēja maniem spēkiem vairāk nekā jebkurš cits. Pirmais mācību auto bija varens. Bez sarkasma. Tas bija 1996. gada Nissan Almera. Brīnišķīgs auto, kas spēja būt par pamatu praktiskās apmācības sākumam. Tagad, pēc 10 gadiem, Autoskolai EINŠTEINS ir mūsdienīgākais autoparks un es nespēju slēpt savu lepnumu par to, jo kvalitāte bija mana mērķa sākums uzņēmējdarbībā. Es vēlējos atšķirties ar kvalitāti. Vēlos piebilst, ka liela daļa autoskolas automašīnu ir identiskas CSDD eksāmenu automašīnām, lai klientiem piedāvātu tikai to labāko. Es nespētu saviem klientiem sniegt nekvalitatīvu apmācību savā autoskolā. Tas būtu nepareizi un neloģiski no manas puses, jo es vēlos dot saviem klientiem to, ko vēlētos saņemt pats.

Kāds bija EINŠTEINS ceļš no Cēsīm līdz lielākajai autoskolai Latvijā?

Pirmais gads pagāja raibi, taču, saņemot darba augļus, mēs kļuvām par lielāko autoskolu Cēsīs. Vareni! Man tas likās tiešām vareni. Vai domājat, ka es plānoju apstāties? Nē, nebūt nē. Atvēru filiāles Siguldā un Smiltenē. Pēc trīs gadiem jau paplašinājāmies līdz tik ievērojamai pilsētai kā Valmiera un visbeidzot nonācām arī Rīgā.

Manī vienmēr ir bijusi milzu degsme un vēlme cīnīties par savu ideju. Brīdī, kad konkurenti man draudēja pakārt un fiziski izrēķināties, es nenobijos. Vēlējos tikai pierādīt, ka es zinu, ko daru, un daru to pareizi. Varbūt šodien šie cilvēki domā man līdzīgi, vismaz es tā ceru.

Teikšu godīgi, esmu ieguldījis daudz darba, lai nokļūtu tur, kur atrodamies tagad. Autoskolā esmu bijis gan sētnieks, gan krāvējs, gan pastnieks, gan instruktors un tikai retu reizi - vadītājs. Gadu garumā augot un attīstoties, esmu sapratis, cik svarīgi ir izveidot apkārt sev īsto komandu. Katrs darbinieks ienes jaunas vēsmas uzņēmumā un uzlabo tā darbību. Katrs darbinieks liek mācīties, pielāgoties un pilnveidoties. Komanda ir kā puzle, kur katram gabaliņam ir jāiederas.  Ja Cēsīs pirmajā gadā apkalpojām ap 70 audzēkņu, tad šobrīd šis skaitlis ir sasniedzis jau teju trīs tūkstošu atzīmi. Tā rezultātā arī kolektīvs aug un ir jābūt īstam medniekam, lai izveidotu sev apkārt labāko komandu.

Kādi ir EINŠTEINS nākotnes plāni?

Vēlos balstīties uz teicienu, ka nākotnes sapņus nevajag izpaust skaļi, pirms tie nav vēl piepildījušies. Bet noteikti varu apsolīt, ka idejas un plāni mums ir. Nemaz nebūs tik ilgi jāgaida, lai šīs idejas un plāni realizētos. Komanda man apkārt palīdz attīstīties un uzlabot Autoskolas EINŠTEINS darbību. Es esmu ideju ģenerators. Mana komanda var apgalvot, ka ik dienas kādas jaunas idejas ienāk prātā. Bet bez saviem kolēģiem tas nebūtu iespējams, jo tikai kopā var radīt impēriju! Vēlos, lai ikviens audzēknis, kurš uzsāk apmācību EINŠTEINS autoskolā, būtu gandarīts, ka izvēlējās tieši mūs, lai iegūtu sev kāroto kategoriju.

Ieteikumi jaunajiem uzņēmējiem?

Nebaidies no savas idejas. Izveido uzticamāko komandu sev apkārt, un viss notiks! Galvenais - tici sev un savai idejai. Ne viss būs gludi, bet jo grūtāk ies sākumā, jo lielāks gandarījums būs brīžos, kad viss sāks izdoties! Lai veicas! 
 

Autoskola Einšteins
www.einsteins.lv